Tegenwoordig is bijna elke markt wel een beetje verzadigd. Niets werkt meer en elke klant heeft voor elk product of dienst de keuze uit tal van bedrijven. Dit is precies wat elke ondernemer niet wil. Hij of zij moet zich dan enorm gaan onderscheiden en ook dit is weer lastig. Enorme concurrentie ontstaat met als gevolg dat men bakken met geld uitgeeft aan promotie en dergelijke. Erg zonde, want de meeste promotie werkt voor geen meter. Gelukkig weten wij wat wél werkt. Wat dat dan is? Dat lees je in deze blog op een begrijpelijke en toegankelijke manier. We gebruiken hier geen vakjargon voor, zonder poespas, gratis en voor niets krijg jij het voorgeschoteld. Dus, ben je benieuwd wat je écht kunt doen om klanten te genereren? Lees dan snel verder, je leest het allemaal hier.
Fysieke promotie
Laten we allereerst even beginnen met de fysieke promotie. Dit is promotie zoals je dat kent van vroeger. Let op! Houdt de term ‘vroeger’ goed in je hoofd. Vroeger is namelijk helemaal nu. Wat bedoelen we daarmee? Mensen houden weer van vintage, van iets ouds. Betekent dit dat je je producten oud en versleten moet leveren? Nee, dit betekent dat je je promotie weer eens moet aanpakken zoals vanouds. Dit uit zich concreet in flyers drukken en posters afdrukken, hiermee de straat op gaan en mensen aanspreken. Niet op een opdringerige manier, maar gewoon beleefd en persoonlijk. Mensen houden van een persoonlijke aanpak en van iets unieks, een ervaring. Probeer dit ze dan ook te bieden. Mensen worden hier over het algemeen zeer blij van en wij kunnen ons dat wel voorstellen. Zorg dat je ze iets meegeeft dat blijft hangen, iets wat ze enthousiast maakt. Dit is van groot belang, dan gaat het balletje namelijk pas echt rollen. Mond tot mond reclame, dat is pas promotie!
Online
Dan gaan we nu toch echt over naar de moderne tijd. Online bevindt zich ook een hele grote doelgroep. Echter geldt ook hier weer; pak het persoonlijk en uniek aan. Mensen hebben het wel gezien met ‘mijn product is de beste want…’. Pak het aan op een manier die mensen niet vergeten. Probeer nieuwe dingen uit. Probeer nieuwe kanalen uit. Monitor de resultaten. Schakel een online marketing bureau in. Er zijn tig methoden die je kunnen helpen, focus je op een werkende en wordt hier goed in.