Gratis Ezine ‘dataficatie in de agrofood’

Behalve voedsel produceert en distribueert de agrofood-sector steeds meer data. Dat geldt voor de hele keten, van grond tot mond. Boeren gebruiken data om elk plant en dier exact de juiste behandeling te geven. Voedingsmiddelenproducenten gebruiken de data uit machines en sensoren om het productieproces te optimaliseren en de productkwaliteit te maximaliseren. Bedrijven in de foodretail en foodservice gebruiken data om de juiste producten op het juiste moment in de juiste hoeveelheden aan consumenten aan te bieden. En deze ‘connected consumers’ op hun beurt baseren hun aankoopbeslissingen steeds vaker op data over de herkomst, productiemethode, samenstelling, voedingswaarde, prijs en beschikbaarheid van producten.

Verkennend onderzoek
In samenwerking met AgriFood Capital, Grow Campus, Jheronimus Academy of Data Science (JADS), HAS Hogeschool en de Zuidelijke Land- en Tuinbouworganisatie (ZLTO) deed de BOM verkennend onderzoek naar de impact van dataficatie in de agrofood-sector. De eerste resultaten van dit onderzoek zijn gedeeld op ons event ‘De impact van Big Data in de agrofoodketen’ op 27 juni jl.. Onlangs is naar aanleiding van het onderzoek ook een Ezine verschenen, dat bol staat van inspirerende voorbeelden, nieuwe businessmodellen en de status quo m.b.t. dataficatie in de agrofoodketen. Het Ezine is gratis beschikbaar

Wil je meer weten over het onderzoek en welke kansen er liggen voor jouw bedrijf? Ben je benieuwd naar samenwerkingsmogelijkheden op de Grow Campus? Neem dan contact met ons op.

2019-02-22T13:38:29+00:00

Blijf op de hoogte (oud)

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Stel hier uw vraag