Aansprekende verpakkingen voor Fruitfunk en de Vughtse IJsboerderij

Er is zoveel te kiezen op het gebied van voeding. De mbo-opleiding Voeding en welzijn van Helicon  leert mbo’ers alles over eten en het productieproces. Hoe wordt het geproduceerd, hoe wordt het verpakt en verkocht en wat doet eten met je? Met deze kennis op zak kunnen de mbo’ers van Helicon later consumenten en bedrijven helpen verantwoorde voedingskeuzes te maken.

In het project Verpakkingen verdiepten de mbo’ers van de opleiding Voeding en welzijn zich tien weken lang in doelgroepen, consumentengedrag en het effect dat verpakkingen kunnen hebben op koopgedrag en gebruik. Tijdens dit leerproces zijn ze zelf verpakkingen gaan ontwikkelen, zo ook voor de bedrijven Fruitfunk en de Vughtse IJsboerderij. Die laatste vroeg om een aantrekkelijke verpakking voor ambachtelijke vruchtenyoghurt.

De resultaten zijn te bewonderen op het Instagram account van Voeding en Welzijn. Jara Driessen van Fruitfunk reageert enthousiast over de samenwerking;  “Het is erg fijn dat er met een frisse blik van studenten naar onze verpakkingen is gekeken. De studenten van Helicon hebben ons vernieuwende en creatieve ideeën gegeven voor de nieuwe verpakkingen van ons product!”

Voor ondernemers uit de food sector bestaan er verschillende mogelijkheden om aan te sluiten bij projecten. Bijvoorbeeld als case of door het aannemen van stagiaires. Heb je belangstelling? Neem dan contact op met de Grow Campus.

 

2017-03-31T12:48:42+00:00

Blijf op de hoogte (oud)

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Stel hier uw vraag